Boskalis wint publieksprijs beste jaarverslag

26 september 2008

PAPENDRECHT - Koninklijke Boskalis Westminster nv is winnaar van de Prix de Mazars 2008, de publieksprijs voor het beste jaarverslag door beursgenoteerde ondernemingen. Boskalis had de beste scores in de categorie ‘Overig genoteerde bedrijven’ in het door accountantskantoor Mazars gesponsorde onderzoek.

Genomineerd voor de Prix de Mazars waren dit jaar in de categorie ‘AEX’: Heineken, Koninklijke DSM, Randstad, SBM Offshore en TomTom. In de categorie ‘Overige genoteerde bedrijven’ waren dit: Arcadis, Fugro, Imtech, Koninklijke Boskalis Westminster nv en Nutreco Holding.

In het onderzoek hebben beleggers, analisten en geïnteresseerden zich uitgesproken over jaarverslaggeving door beursgenoteerde ondernemingen. 95% van de lezers vond met name het informatieve karakter van het Boskalis jaarverslag een sterk punt.

Peter Berdowski, CEO:
"We zijn als Boskalis ontzettend trots op deze eerste plaats. Zeker als je ziet wie wij in de foto-finish finale nipt hebben gepasseerd. Wij zien de prijs vooral als een aanmoedigingsprijs om voort te gaan op de ingezette weg van communicatie naar de financiële markten. Daar blijven we hard aan werken, in de stijl die ook bij ons past: open, concreet en, bovenal, betrouwbaar. "

Meer over: